swiftによるiOSアプリ開発者のリジェクト対応日記

swiftでiOSアプリを開発している初心者プログラマーが実際にリジェクトされた際の対応をまとめました。

スクリーンショットのテキストでリジェクト

スクリーンショットで誤解を招く表示があるとの理由でリジェクトされた

このアプリはYoutubeを再生しながらカメラが撮れることが売りになっています。ちなみに、なんでこんなことしているかというと赤ちゃんや小さい子ってなかなかカメラに注目してくれないので、だったらカメラ撮る時YOUTUBE流してたらいいんじゃねって考えて作りました。よかったら使ってみてください!
 

リジェクト時の連絡

22.2 - Apps that contain false, fraudulent or misleading representations or use names or icons similar to other Apps will be rejected Program License Agreement

22.2 Details

Your app or its metadata contains misleading content. Specifically, your app title, app icon, app description and screenshot leveraged YouTube.

We’ve attached screenshot(s) for your reference.

Next Steps

Please remove or revise any misleading content in your app and its metadata. Since your iTunes Connect Application State is
Rejected, a new binary will be required. Make the desired metadata changes when you upload the new binary.

NOTE: Please be sure to make any metadata changes to all App Localizations by selecting each specific localization and making appropriate changes.

 

対応方法

しょうがないんので該当のスクリーンショットはボツにしました。

ちなみに対象となったテキストは「YouTubeとカメラが一つになった!」でした。

対象のアプリ

Tubeカメラ 赤ちゃん・子供のためのカメラアプリ on Strikingly